Jul 20, 2011

Deppigt
Jag har inte känt för att blogga på ett tag. Jag har känt mig nedstämd och stressad över att jag fyllt fyrtio år. Jag kände inte ens för att fira min födelsedag alls. Det kändes bara jobbigt och stressande att försöka ordna någonting. I början när jag bara bott ett tag i New York så hade jag en massa bekanta och kompisar. Då föreställde jag mig att fira min fyrtioårsdag med att ha en superrolig fest, hyra en bar, ha en DJ och allmänt röja loss.

Nu när jag bott här i tio år så har de flesta av mina vänner flyttat från staden. Jag kan knappt fylla ett middagsbord numera med mina vänner. Det skulle ha blivit årets tristaste fest om jag hyrt en lokal. Typ ett par personer skramlandes i en tom lokal.

Nu blev inte min fyrtioårsdag inte riktigt som jag planerat. Min bihåleinflammation gav sig inte utan spred sig till luftvägarna. Jag tog en sjukdag från jobbet på min födelsedag och tillbringade 2.5 timmar på vårdcentralen i väntan på att se min doktor. Jag gjorde dock någonting rolig efter att ha fått meducin utskriven. Jag gick på bio och såg Cameron Diaz i filmen "Bad Teacher". Jag älskar att gå på bio mitt på vardagseftermiddagen i New York. Det är oftast tomt i salongen, lungt och skönt med andra ord.

Födelsedagen avslutades hos min tyska kompis M och hans brasilianska pojkvän som lagade en god middag åt mig. Det blev till och med tårta. Dock inte fyrtio ljus. Födelsedagsmiddagen inspirerade mig till att ha en liten födelsedagsfest i trädgården på helgen.

3 comments:

Håkan Steenberg said...

Dan min fin vän, jag känner igen mig i det du skriver, och jag förstår precis hur du känner dig. Skönt att det blev en bra födelsedag trots allt, och att du fick inspiration till att ha ett litet Gardenparty till helgen.

Tänk också på att vi är många som tycker så mycket om dig, och att du har en otroligt fin pojkvän som längtar efter dig hemma i Sverige.

Vi ser fram mot att fira dig när du kommer hem om ett par veckor.

Många varma kramar från Udi och mig i Jerusalem!

DOA said...

Tack för dom varma orden. Jag ser fram emot att träffa er igen när jag är i Stockholm.

Pinglan said...

Stor kram på Dig från mig! Är glad att du piggnat till. Blä för deppsvackor, känner igen dem alltför väl.
Ni ser ut att ha haft ett trevligt litet gardenparty. Roligt!
Ser också fram emot att träffa dig om ett par veckor. Då skall det sippas rose. Kram igen!