Nov 12, 2013

Halloween - all hail the Queen
Det var dags att återuppväcka förra årets halloweenkostym som aldrig blev av. Överdelen var klar från förra året så jag kunde fokusera på att fixa till en riktigt stor kjol och jobba mer på detaljer.


Peruken dammades av och fick ett nytt lager puder ehm vit sprayfärg.



Sedan så behövdes det lite snygga detaljer som gråa pärlor, handskar och en vit fågel. Ta daa!



Samtidigt så påbörjades proceduren med att blåsa upp latexhandskarna.



En drottning behöver bling bling skor. Jag uppgraderade ett par vita läderskor a la 1700-tal.



Det var dagen innan Halloween och handskarna var redo att bli en klänning.



Dagen D det vill säga Halloween började med att fixa till benen med snygga strumpor och strumpeband i siden. På mig har jag dessutom två par strumpbyxor. Det behövs två par så att inte benhåren sticker ut, ett gammalt drag queen trick.



Sedan så blev det dags att måla sig vacker inför kvällen.



Efter spacklande och pudrande så var det dags att klä på mig kostymen. Slutresultatet blev inte så pjåkigt om jag får säga det själv. Bow for your Queen, Her Royal Highness Marie Handtoinette.



Lite party innan paraden.  



Det var tidvis trångt i paraden, men ingen trampar en drotting på tårna. Fast det var nog mest klänningens förtjänst. Ingen kunde komma nära fötterna.



Efter paraden så blev det barhopping. En massa snygga killar ville ta kort med en äkta Queen. Här ett kort från Boxers som var fullpackad med heta killar. Exhibit A, mannen till vänster på bild.



En trött men helskodd Queen efter en lång natts festande. Sminket satt fortfarande kvar perfekt tack vare fixeringspudret.



Dock såg skorna inte så fullt lika fräscha ut efter paraden och allt festande. 



Det tog dryga 40 minuter att tvätta bort sminket. "Glenn Close has nothing on my make up moving skills."



Det tog några dagar men tillslut så: The Queen is dead long live the Queen!

4 comments:

Håkan Steenberg said...

Imponerande!!!

DOA said...

Tack! Det var en hysteriskt rolig kväll. Nästa år är Halloween på en fredag. Partytime!!!

Pinglan said...

Fniss, bara så härligt :-D
Vilket jobb!!

Anna said...

Wow, vilken häftig outfit. Jag är riktigt imponerad.

Hittade just hit, då jag älskar bloggar om New York. Välkommen att titta in på min egen New York-blogg!

http://newyorkmybite.blogspot.com