Jan 6, 2014

Nyårsafton eller party like it is 1899!
Jag hade inte planerat något nyårsfirande så jag hade lite panik dagen innan nyårsafton. Turligt nog fick jag då en inbjudan till middag hos P & M.


Jag piffade upp mig inför middagen med en hög hatt och en ny scarf modell 1800-tal. Det var ju nyår.


Jag var lite sen så det blev inte så mycket fördrink. Det tog längre tid än väntat att få mitt hår klippt. Jag var dock i tid till middagen. Här är förrätten, en supergod "salmon cake".


Det blev ingen bild på den goda steken vi fick till huvudrätt. Jag var alldeles för upptagen med att prata med min bordsdam som är en fd spion. Här är en bild på den goda efterrättspajen istället.



Jag var yngst på festen, men vi visade grannarna att vi minsann också kan föra oljud. P & M hade skaffat tutor och festliga hattar. Här förbereder vi oss för tolvslaget och skumpan.


Här är några glada festare efter tolvslaget. 


Det blev fler drinkar och plötsligt var det väldigt sent. Min plan att svänga förbi några barer hem gick om intet eftersom dom redan var stängda när jag skyndade mig hem i gryningen. Empire var fortfarande tänd fast det var morgon.

1 comment:

Anna said...

Det låter som en bra nyårskväll/-natt.

Jag gillar din outfit! Den får mig att tänka på filmen Kate & Leopold, som jag kan se hur många gånger som helst.

God fortsättning!

http://newyorkmybite.blogspot.se/2013/09/kate-leopold-tidsresa-och-romantisk.html