Dec 22, 2014

Nu är det gym här i vårt hus...
Barton har kommit hoppfaderallan la! Ja, alltså David Barton Gym har ju funnits ett bra tag och jag har ju varit medlem i klubben i några år. Vad jag menade är att Barton har öppnat i gamla Limelights lokaler. Limelight var en ökänd klubb som huserade i en gammal kyrka. Den kallades för "Church of Disco". Numera är det "Church of Sweat" som gäller. Jag har redan varit där flera gången då den ligger ett par minuters gångväg från var jag bor.


Ingången ligger i gamla kyrkotornet.


På väg upp till gymmet så hänger det några fina marockanska lampor.



 
Receptionsområdet är flashigt med neonbelysning och ombyggda kyrkbänkar till soffor.



Omklädningsrummet är stort och fräscht. Inga svettiga armbågar i sidan när man byter om.



Så här ser cardioloftet ut. Det är helt klart klubbkänsla med rätt mörk belysning och klubbmusik.



Dom gamla kyrkofönstren är självklart en del av inredningen.



Det finns även lite konst som påminner om att det är en gammal kyrka.



Sist men inte minst, så här är utsikten från cardioloftet. Själv är jag dock inte redo att träna framför en tredelad spegel.

5 comments:

Pinglan said...

Vilket coolt gym! Sådant har de inte här, buhu :-P

DOA said...

Det är väldigt klubbigt. Mycket untz untz untz.

Håkan Steenberg said...

Wow så coolt! Dit vill jag gå när jag kommer och hälsar på dig i mars. Tar de emot engångsbesökare, eller måste man ha årskort (som det oftast är i Sverige).

Kram

DOA said...

Det är ibland svårt att få engångsbesök på Bartons. Dock vet jag att på den på Astor Place så kan man köpa ett spinningpass och få tillträde till gymmet också. Jag vet inte hur det är på Limelight, men jag skall kolla.

Anna, New York – My Bite of the Big Apple said...

Men så läckert! Där vill jag träna. Men förmodar att de bara tar emot medlemmar.