May 21, 2015

Gala och Glamour
För ett tag sedan gick jag på en välgörenhetsgala som heter "Night of a Thousand Gowns" Den gick av stapeln på Marriot Marquis mitt i Times Square. Galan anordnas av the Imperial Court of New York. Imperial Court of New York är ett fantasihov av europeiskt modell. Varje år så abdikerar kejsaren och kejsarinnan och en ny kejsare och kejsarinna tillträder. Det är den galan jag gick på. Just ja, vinsten i år gick till The Center som är New Yorks LGBT-center och LGBT Task Force en nationell LGBT-organisation. Här kommer lite bilder från kvällen.



 
Som vanligt var jag sent ute med att göra i ordning mig. Jag var på en brunch som drog ut på tiden. Jag missade galans cocktail hour, men då det var open bar hela kvällen så var jag inte så stressad över det. Jag hoppade raskt in i min frack och i en taxi. Här är kvällens dejt, min höga hatt.




Sedan gick det inte så raskt. Taxin fastnade i trafiken. Här är mitt sitta-fast-i-trafiken-fejs.



 
Det bjöds på både middag och underhållning i den stora balsalen.


Här är en av mina bordsdamer Empress XXVI Witti Repartee i full galamundering. Smyckena är specialgjorda om någon undrar, balklänningen likaså. 



Det var inte bara damerna som hade bling bling. Här en epålett som heter duga. Kanske någonting för nästa vårbal eller varför inte nobelmiddagen.



Det fanns också annat bling bling i form av isskulpturer. Ingen gala är komplett utan isskulpturer.



Här den obligatoriska badrumsselfien. Jag besökte galan under pseudonymen Trampolin von Sluthousen, old German royalty. Min enda bling bling var en gigantisk brosch som höll sidenbandet på plats.


Här abdikerar det sittande kejsarparet med påmpa och ståt.



Ytterligare en bordsdam Her Most Imperial Sovereign Majesty Empress III Natasha Carrington.



På väg ut från galan så stötte jag på dessa fina hovdamer. Jag gillar den svart och vitrandiga balklänningen skarpt.


Galan slutade vid midnatt men istället för att gå hem som Askungen så gick jag till Flaming Saddle och slummade lite.


Här en sista bild på mig när jag kom hemrumlandes vid tresnåret på morgonen. Något trött och sliten efter en lång dags skörlevnad.

3 comments:

Anna, New York – My Bite of the Big Apple said...

Vilka dräkter – kul att se! Jag instämmer i att den svart- och vitrandiga var extra speciell. Själv var jag på Jazz Age Lawn Party i NY nu i juni. Gillar att klä ut mig!

Leena said...

Jätte bra blogg! Tack så mycket :)

Emmama said...

Wow, vilka foton! :)