Jan 17, 2008


Drama!
Igår när jag kom hem så hade jag ovälkommet besök i badrummet. Jag lyfte på toalettlocket och i toaletten på kanten satt en "waterbug". Det är vad newyorkborna kallar den amerikanska kackerlackan. Det här var inte den största bjässen jag sett. Den var kanske 3.5 cm stor eller så. Dock tillräckligt stor för att jag inte ville dela lägenheten med den. Jag rusade ut från toaletten och rotade fram insektsgiftet och sprejade ihjäl den och spolade ned liket.

Waterbugs är egentligen tropiska kackerlackor och trivs bäst där det är varmt och fuktigt. De förvirrar sig ibland in i lägenheter. Det spelar ingen roll om man bor i en risig slumlägenhet eller i värsta lyxlägenheten. De kommer på besök i vilket fall som helst. Jag brukar få min beskärda del. Man vänjer sig även om man inte glömmer sin första waterbug.

No comments: