Apr 29, 2011

Rojalistiskt uppvaknande
Herr K tvingade mig att vakna upp tidigt för att titta på det kungliga bröllopet mellan prins William och numera prinsessan Katherine. Det var pampigt som bara det engelska kungahuset förmår prestera. Dock tyckte jag att själva vigselceremonin var långtråkig. Jag passade på att slumra lite. Jag piggnade dock till när prinsessans bror höll tal. Han var minsann en pudding. Fast Herr K påpekade lite syrligt att grabben nog var under 25 år och då ser engelsmän bra ut. Det brukar dock chansera sig efter 25 för ladsen i England. Prins Williams något tunnhåriga hjässa är ett bra bevis på detta faktum.

På väg till tunnelbanan för att åka till jobbet såg jag att någon hade hängt ut fanan för huset Windsor. Alltid trevligt med en rojalist i mina kvarter.

No comments: