May 5, 2011

Blomjävlar
Jag kom hem trött och grinig från jobbet idag för att upptäcka att mina orientaliska liljor har drabbats av antingen svamp eller virus.

Dom har skjutit upp starka och fina tills nu. Topparna har missformade blad och börjar ruttna bort. Det är andra året i rad som detta händer. Jag misstänker att det är virus. Jag antar att det är dags att gräva upp lökarna och slänga bort dem om det är virus för det blir man inte av. Det är svårt att bli av med svampangrepp också. Synd för jag gillade liljorna.
En ruttnande blomknopp. Suck!

2 comments:

Charlotte Raboff said...

Hejsan!

Jag har lagt till din blogg under Länkar på http://www.newyorkinspiration.com/category/lankar/

Du får gärna länka tillbaka, tack.

Ha det bra - vänliga hälsningar
Charlotte

DOA said...

Tack för uppmärksamheten. Jag har lagt in en länk till bloggen din på min blogg. Gillar bloggen.
/DOA