May 14, 2011

Eurovision Song Contest
Jorå, det gick minsann att se spektaklet i New York också tack vare datorn. Dock var bildkvaliten lite väl dålig. Pixelerat värre för att vara HD, men det var inget fel på ljudet. Tyckte nog inte att Azerbadjans bidrag rockade så himla mycket att dom var värda en vinst, men kul för dom. Jag hade några spontana funderingar när dom vann. 1) Vad var det för låt? 2) Sedan när ligger Azerbadjan i Europa? 3) Är gay tillåtet i Azerbadjan? Dom har nog ingen aning om vilken gay historia hela schlagerruljansen är. "Azerbadjan... meet the gays".

Jag måste erkänna att jag inte såg hela finalen i direktsändning. Jag smet iväg på bio mitt i allt. Det gick utmärkt att kolla igenom finalen efteråt. Tacka gudarna för snabbspolning. Jag kan lungt säga att ESC behöver jag nog vara lite full för att njuta av.

Jag behövde dock inte vara full för att njuta av filmen "Bridesmades" med Maya Rudolph och Christen Wig från Saturday Night Live. "Bridesmades" är en komidi med bara kvinnliga huvudrollshavare. Det är som filmen "Hangover" fast med relationsproblem. Jag och min kompis A skrattade alldeles för högt på ibland helt fel ställen. Hur som helst så är filmen helt klart värd att se. Kolla in trailern.


2 comments:

Håkan Steenberg said...

Jag gillade inte heller Azerbaijans bidrag. Jag tyckte Sverige, Irland och Ungern var bäst - fast det mesta var ju ren skräp. Vi hade dock väldigt roligt på festen.

DOA said...

Jag fick höra att du inte direkt var överlycklig över musiken. Det är dock alltid roligare med en ESC-fest än att titta på den själv.