Jun 16, 2012

Crazy Cat Lady
Den här helgen är jag officiellt en "crazy cat lady". Har man fler än fem katter så är man en "crazy cat lady". Jag är inte så duktig på att planera och datum så i helgen har jag tagit hand om sex stycken katter på tre olika ställen. Det tog mig dryga fyra timmar att åka runt i New York och mata katter idag. Här kommer lite bilder från min turne.


Kattmatarresan började hemma hos...just det mig. 



Jag gick in hos mina grannar. Här är deras dörr. 



Katten heter Kenobi och är mest intresserad av maten.



Därefter åkte jag upp till Washington Heights som ligger i norra delen av Manhattan. 



Så här ser min kompis Gs lägenhetsdörr ut.



Här är två av de tre katter han har. Jag vet inte riktigt vad dom heter, men jag kallar dom mini och medium. Maxi låg och pöste på sängen och ville inte vara med på bild.



Därefter åkte jag hela vägen till södra delen av Manhattan och över till Windsor Terrace i Brooklyn.



Så här ser min kompis Ms lägenhetsdörr ut. 



 Här är kattbröderna som jag tar hand om i Brooklyn. Dom är väldigt nyfikna och trevliga. 

3 comments:

Kristina said...

Hej! Hittade din blogg när jag sökte på just 'svenskar i new york'. Ska dit nu den 27:e juni och undrar om du har några tips vad man inte får missa? Kommer åka runt en del själv och vill se det mesta :) svara gärna till kristina.berg@hotmail.com :)

Pinglan said...

Vilken trevlig helg du har haft :-D
Själv har jag fått lämna Nisse till mamma och pappa nu över sommaren. För mycket farande till Båstad helt enkelt.

DOA said...

Nisse har det säkert bra ute på landet och blir bortskämd. :-)