Nov 29, 2012

Helan går i Harlem
I tisdags så var jag på höstgasque. Dock inte i Uppsala utan i Harlem. Det var Uppsala universtitets alumni organisation som hade fixat en höstgasque. Festen var i ett privat rum i källaren på Red Rooster. Red Rooster är Marcus Samuelssons restaurang. Det märktes på menyn och servisen att vi var på ett bra ställe. Vi började kvällen med glögg och snittar. Därefter blev det snaps och vin och givetvis god mat.


 
Det som skiljde sig från en uppsalagasque var att vi hade en meny att beställa vår mat ifrån. Här är en suddig bild på den menyn. Jag åt crab cakes, Helgas köttbullar och äppelpaj. Det blev även lite kaffe och punsch som avslutning.


Efter middagen så hittade jag denna tupp i baren. Våran festlokal låg i källaren av restaurangen. Resten av källaren är en klubb och där var det standuppkväll. Det var lite intressant att komma från ett slutet rum där man sjungit sånger, som antagligen lät lite som kampsånger, ut i en klubb full av svarta. Det kändes lite "Heeeej! Neej, vi är inte vit makt som har haft möte här alls. Ooooh nooo!" Jag fick lite blickar när jag skulle på toa, men det var bara att le brett och se glad och vänlig ut.


Middagen slutade vid elva, men jag kände inte för att stanna hemma. Istället så hamnade jag på XES. Min favvobartender, Frank, jobbade där så det blev fler öl än jag hade räknat med. Good times!

No comments: