Dec 30, 2012

A real southern Christmas.
Jag flög ned till Louisville på juldagen och hälsade på R och S och för att slippa vintern här i New York. Föga anade jag att det skulle komma två vinterstormar under mellandagarna jag var där. Fast det var fint med snön.


My little southern Sweden! R hänger alltid upp den svenska flaggan när jag är på besök så att grannarna får någonting att fundera på.


Jag hade Garvey som sängvärmare under mitt besök. Det var skönt med lite "killsälskap" i sängen.


Jag tror inte jag har ätit så mycket på länge. Jag blev bjuden på amerikansk julmiddag när jag landade på juldagen. Det var kalkon, potatismos, stuffing, cranberry jelly och givetvis sötpotatisgratäng toppad med marshmallows. Marshmallows är en av dom tre M som kännetecknar "southern cooking". Dom andra är makaroni och majonnäs. Det var inte bara julmat vi hann också med lite pizza från Louisvilles bästa pizzeria.


Turligt nog jobbar R extra som instruktör på ett Wellness Center dvs ett jättegym. Det fanns till och med ett inomhuslöpbana. Jag fick ett veckopass och dessutom nöjet att gå på ett par spinningpass med min favoritspinninginstruktör R. Det var dock tuffare att köra ett body pump pass och ett boot camp pass på samma kväll. Fasen vad jag svor när jag kämpade med att göra push ups.

No comments: