Dec 31, 2012

Ett gott slut - en nyårskrönika
Det är dags att på årets sista dag reflektera över året som gått och skriva en nyårskrönika. Året som gått har varit ganska så turbulent och inte alltid så roligt. Det började med ett förhållande som tog slut i våras. Långdistansförhållanden är inte lätta och när ingen av parterna vill flytta så är förhållandet dömt att misslyckas. Det var tungt att ställa om sig från fokusera på att vara två till att bara tänka på sig själv. Jag lovade mig själv att ta time out från förhållanden och bara ha roligt.

Det har varit allt från trekanter till vanliga dejter det gångna året och däremellan casual sex. Jag tog det lungt i somras då jag hade problem med mina bihålor och det blev en killpaus i november när jag var superförkyld i nästan en hel månad. På det hela kan det gångna årets homosexande beskrivas som United Colors of Benetton dvs inte bara vitt mellan mina lakan.

Rent yrkessmässigt så har väl det här året varit okej. Det blev en rolig konfrerensresa till Chicago, men annars så kändes jobbet mest slentrian. Dock har jag fått nya arbetsuppgifter inför nästa år och möjligheter till att resa mer. Förhoppningsvis så blir det kommande arbetsåret roligare.

Det har varit ett ganska så tufft år rent hälsomässigt med stora problem med min krånglande bihåla. Jag åkte på en lång radda infektioner som slet på min kropp. November var en mörk månad med en luftvägsinfektion som övergick till en bakteriell infektion. Jag var tillslut tvungen att gå till min läkare och få antibiotika. Antibiotikan hjälpte inte bara emot luftvägsinfektionen utan även mot bihåleinflammationen. Jag avslutar det här året med att vara infektionsfri för en gångs skull. Jag hoppas att det blir ett infektionsfritt 2013.

Annars så känns det verkligen som om åldern har tagit ut sin rätt det här året. Det blir svårare och svårare att hålla borta vikten trots träning. Dessutom så känns det som om man numera mest sitter och pratar om dom goda tiderna eller jämför krämpor när man träffar gamla vänner. Nej, nog med det! Nästa år skall bli ett fartfyllt år med massor av roliga händelser att skvallra om med mina vänner.

5 comments:

Håkan Steenberg said...

Ja, det har varit ett turbulent år för dig. Jag hoppas verkligen att 2013 blir betydligt roligare, bättre och innehåller en massa roliga händelser!

Pinglan said...

Du har haft ett jobbigt år men nu kommer 2013 med massor av nya möjligheter! Jo, jag vet att jag låter jobbigt hurtig nu men jag tror stenhårt på att 2013 blir ett så mycket bättre år! Stor Kram!

DOA said...

Jag tror också att 2013 kommer att bli ett bra år.

Unknown said...

Detta år blir grymt bra. Börjar med en resa till dig...

Tatiana said...

Då bestämmer vi att det här året blir bättre !
Kram kram
//Tatiana att