May 22, 2013

Retro New York
Det har varit en hektisk helg med middagar, drinkar och allmän baluns. Jag var dock tvungen att jobba en sväng i lördags. Jag beslöt att få lite motion genom att gå fram och tillbaka till mitt kontor. Jobba gör jag helst på kontor, så det blev till att gå dit. På vägen till kontoret gick jag igenom en stor filminspelning vid Madison Square Park.


En gammal New York taxi. De flesta filmbilar fungerar inte att köra längre så dom får åka flak istället.


Än fler taxibilar stod runt hörnet.


På kontoret blev det jobb och melodifestivalfinal så klart. Här är det visst vinnaren som sjunger. Heja Danmark!


På vägen tillbaka hem gick jag igenom filmsettet. Sjuttiotalsbilarna stod parkerade längs med Madison Square Park rakt framför Flatiron. Borta vid Flatiron stod en massa statister och huttrade i det råkalla och regniga vädret. Filmarbete är glamoröst...Nooot!

No comments: