Jun 2, 2013

Stockholm i mitt hjärta och lever
Det har varit lite skralt med bloggandet på sistone. Orsaken till detta är att jag är på semester eller snarare arbetssemester. Jag är i Sverige och hälsar på vänner samt deltagit i en konferens i min gamla hemstad Uppsala. Konferensen är nu över och jag har lite tid att lägga upp en liten fotobomb över mina eskapader i Stockholm.

Mitt första mål i Stockholm näst efter att ha dumpat väskan hos min värd A och sovit några timmar var riksdagshuset. E jobbar där och jag fick en grundlig guidad tur innan vi fikade. Här är fönstret som är något av riksdagens logga. 


Senare på kvällen så blev det lite häng på Taverna Brillo där en av As vänner vände plattor på after worken. Det kändes rätt New York fast folket var snyggare. 


I New York är det takbarer som gäller i Stockholm hänger man under broar. A och jag hängde på Trädgården som nog är mer en urban uteklubb än en trädgård. Nu var det ju inte bara barer som gällde utan vi frisksportade också. A och jag gick faktiskt en två timmar lång power walk på lördagsmorgonen, dagen efter att jag landade. Det var ett perfekt sätt att komma över jetlaggen. 


A och jag försöker smälta in bland alla sneakersfetishter. Det var visst sneakersbytardag på Trädgården.


Lite kultur hanns det också med. Bukowski hade visning av sin klassiska auktion. Jag hittade denna pärla målad av Alexander Roslin. Endast  800.000 kronor i utropspris. Fast bäst var nog deras toalett.

No comments: