Sep 28, 2013

Bröllopsklockor ringa!
Jag var bjuden på bröllop förra helgen. Det var länge sedan jag gick på bröllop så jag såg fram emot en kul kväll. Här kommer en del bilder från festiviteterna.

Bröllopet var i en festlokal som heter Deity och som ligger ute i Brooklyn. Min kompis J och jag tog tunnelbanan ut och hittade genast till baren. Det var open bar i väntan på att ceremonin skulle börja.


J och jag tog några drinkar i väntan på att våra vänner skulle dyka upp. 


Baren var på bottenvåningen på stället och hade en mysig lounge.


Bröllopstårtan var framställd. Se men inte röra.


Själva bröllopet var en trappa upp. Jag tog inga bilder under den korta ceremonin. Lokalen var enkel och dekorerad med levande ljus och blomblad.


Brudtärnorna hade romantiska pastellfärgade buketter. Insåg efteråt att bilden blivit fotobombad av ett par bröst. Peek a boob!


Det blev mer drinkar efter ceremonin medan bröllopslokalen förvandlades till matsal. Så här fin blev lokalen.


Borden var vackert dukade med en silverduk och lila servetter. 



Vi satt rätt långt borta från bröllopsparet, men det gjorde inte så mycket. Vi hade roligt ändå.



Efter middagen så var det dags för kaffe och bröllopstårta.



"La famiglia" 


Efter tårtan så var det dags att gå ned i källaren där nattklubben var. Vid det laget så var vi nog lite fulla och alldeles för lättroade.


Sist men inte minst den första dansen. 

1 comment:

Pinglan said...

Bröllop är alltid trevligt! :-)