Oct 8, 2013

Konferens
I veckan som gick så var jag på konferens. Det var min sedvanliga cancerimmunologikonferens i New York. Lite trist att inte få åka någonstans, men ändå trevligt att få lite avbrott i arbetsvardagen.


Här pågår det forskning i hotellets stora balsal. Jag lyckades fånga min chef sovandes några gånger. Alla föreläsningar var inte så himla roliga.


Det här året hölls konferensen på Grand Hyatt på 42a gatan. Lokalerna var bättre än på det förra stället, men kakbuffen under lunchen var trist. På det andra stället fanns det flera olika sorters tårtor. Här var det bara trista cheese cakes.


Hotellets lobby har häftiga marmorstatyer av spanska konstnären Jaume Plensa.



Här är en av statyerna från en annan vinkel. 


Jag hann dock med lite roliga saker också förra veckan. Min kompis M som har bott i New York, men som nu bor i London var på besök. Vi firade hans födelsedag på Fairytail Lounge. Dom hade en enhörning där, dock bara huvudet.


Min kompis M och jag i den något dunkla baren. 


Jag hade också en grillkväll med J och M i veckan, dvs Bitter Queens Club hade möte. Så här mysigt hade jag gjort det i trädgården.

No comments: