Oct 21, 2013

World War M(ouse) - The End
Mitt krig mot musen eller mössen har inte gått så bra på sistone. Musen blev bara mer och mer djärv. Jag såg den springa tvärs över golvet mitt på dagen för ett tag sedan. Den gångna natten så levde musjäveln rövare mellan två och fem på natten. Det prasslades i hörnen och sprangs kors och tvärs i lägenheten. Det hela tog abrupt slut klockan fem när musen sprang på en av mina fällor.


Snapp och så var kriget över. Trist att det slutade såhär, men jag ser fram emot att sova ostört inatt.


Annars har jag inte gjort många knop i helgen. Jag åkte på kontorsförkylningen som min kära chef delade med sig frikostigt. Jag har mest legat i sängen och vilat mig hela helgen. Då det inte hände så mycket i helgen så passar jag på att lägga upp några bilder från förra helgen.



Jag käkade brunch med min vän M på Elmo på lördagen. De har rätt trevlig konst där. Ehm...



Senare på kvällen så gick jag på en 40-årsfest. Fast vem har en fest på en bar i Times Squares. Turrar överallt! Jag tror jag trampade några på hälarna innan jag kom fram till baren.



Jag blev på bättre humör efter att ha gratulerat födelsedagsbarnet och några stella. 

3 comments:

Håkan Steenberg said...

Skönt att du är av med den äckliga musen!

Pinglan said...

Stackar liten mus. Men nej, den passade inte inomhus.

DOA said...

Jo det är skönt att ha blivit av med musen. Det är tyst och lungt hemma, ja förutom grannarna då.