Oct 17, 2014

Mitt liv i bild
Livet lunkar på i New York. Det är jobb, träna och tvättstuga som gäller. Här kommer lite bilder från min vardag.


Lyckades hamna på ett invigningsparty för ett företag som måttsyr herrkläder. Superstarka whiskydrinkar och lite speakeasy-stämning över det hela.



 
Jag var tvungen att rensa mitt skrivbord på kontoret då servicekillarna behövde komma åt min luftkonditioneringsanläggning som praktiskt nog är under fönstret bakom skrivbordet. Dom var tvungna att montera ned halva mitt skrivbord. Så här tomt har inte mitt skrivbord varit på flera år.



Nu är det inte bara städning på jobbet. Jag var värd för en after work med jobbet. Det blev oktoberfest på Hofbrauhaus som ligger ett kvarter från jobbet. Dom hade tom ett oompa oompa band som skymtar långt borta i bakgrunden på bilden.



Det har varit varmt och skönt trots att det är höst. Jag passerade den här blomsterprakten utanför The Spotted Pig som är en av stans bästa gastropubar. Det är alltid tokmycket folk där och blommor för den delen också.



Det är rena rama djungeln i min trädgård också. Jag passade på att njuta av höstvärmen och grilla lite i måndags. Jag drack upp den sista slatten rose i väntan på att glöden skulle bli bra. Nu är det dags för mustigare rödviner.

5 comments:

Håkan Steenberg said...

Kul att se lite av din vardag vännen!

DOA said...

Jag lovar att jag skall bli mer diskbänksrealist i framtiden. Det var alldeles för många partybilder i detta inlägg. ;-)

Pinglan said...

Fast om party är din vardag så Bring it on! Behövs lite sådant också :-) Här i Sverige har vi för övrigt kört mustigt rött ett par veckor nu.

DOA said...

Mmmmm rött!

Camilla Stavem said...

Hej :)
Ska flytta till NYC från LA i Januari för att plugga vidare. Någon chans man kan få lite tips och kanske en guidad tour? ;)