Sep 30, 2014

Lata lördag och sköna söndag
I helgen har jag inte gjort ett dyft förutom att slappat. Det har varit kanonväder med 25 grader varmt och strålande sol. Här kommer lite bilder från min slöa helg.


Glöm food trucks nu kommer kaffejeepen.Tuut tuut!


Kaffejeepen var del av en gatumarknad på 8e avenyn mellan 14e och 23e gatan. Det var dock mer en "fancy" mat och konsthantverksmarknad än de sedvanliga gatumarknaderna i New York som erbjuder billiga tubsockor och snabbmat.



 
Jag flydde ned marknaden ned till Hudson för lite solbadande. Sista chansen innan hösten.


Jag brukar sola strax norr om Chelsea Pier, men inte på den stora gräsmattan. Den är nedlusad av barn. Barnfamiljer bor trångt i New York så det är vanligt med födelsedagsfest utomhus i någon park. Kanske inte det roligaste för dom som vill ha picknick i lugn och ro.


Jag har löst barnproblemet genom att ligga på en lite mer undanskymd gräsmatta som är garanterat barnfri för i skuggan brukar dom hemlösa ligga och sova. Dom är lite som vampyrer för dom håller sig i skuggan och kommer inte ut i solen och stör oss som ligger och steker.



På vägen hem från solandet så passerade jag en modefotografering precis utanför Comme de Garçons. Make lööööve to the camera!



 
Lite närmare min lägenhet så såg jag att min nemesissy, Fredrik Eklund, säljer ett townhouse. Tvi tvi tvi!



Hela det här huset på sex våningar kan bli ditt för ynka 16.5 miljoner dollar. Som hittat! Dock ligger huset precis bredvid en park med jättestor lekplats. Inga tysta bruncher på bakgården direkt.



I jämförelse så är det 12 lägenheter i mitt hus som är mindre än huset som är till salu. Dock så bor det rätt roliga och kreativa människor i mitt hus. Tydligen så pågick det en audition i huset.



Jag firade sommarens sista suck med en kall öl ute på min bakgård som mer liknar en djungel än en trädgård.

No comments: