Sep 3, 2014

Mitt sommarlov
Mitt sommarlov från bloggen var jätteskönt och varade i någon månad. Jag kände att jag behövde en paus från bloggandet. Nu är det dock höst och dags att ta nya friska tag. Här kommer lite bilder av vad jag har gjort under tiden.


 
Jag firade USAs nationaldag, 4th of July, i Bar Harbor i Maine. Dom har en traditionell parad den dagen.


 
Fast paradens höjdpunkt var nog lastbilen med alla skogshuggare. Mmmm lumberjacks! 


Efter paraden var det hummerfestival och skogshuggarna tuppade sig med att springa på stockar i vatten.



Maine påminner väldigt mycket om västkusten i Sverige, även väderleksmässigt.



Dock finns det nog inte många sådana här sommarstugor på västkusten. 


 
Tyvärr uppnådde jag inte riktigt mina viktmål för sommaren, men jag överlevde ändå. För fet för ett fuck stämmer inte här i USA. 


Årets enda hemgjorda bakverk, en vaniljkrämsfylld frukttartlett, gjorde jag till min födelsedagsfest. Jag bakade den utan att ha använt halvfabrikat. Den var mycket god och gjorde absolut ingenting åt min viktminskning.


Jag fick en jättefin cerise orientalisk lilja i år i trädgården. Dom jävlarna har vägrat blomma i säkert 4 år, men i år så kom det en blomma.


Det blev pride i Stockholm i år igen. 



Det gick åt mycket vätska i det varma sommarvädret under min semester i Stockholm. 



Årets dogtag var fin.


Det blev lite drag queens också. Här har vi eftermiddagsvärdinnan på Berns, Carmen Zeta.


Carmen Zetas sidekick Barbro Bånge.



Mälarpaviljongen hanns det med ett par gånger också.


Min galna kompis A stod för årets nakenchock.


Givetvis var jag på den bästa efterfesten efter prideparaden. Champagnen flödade i timmar.



Det blev detox eller snarare retox i Finland efter priden. Här några gamla fina trähus i Åbo.



Lite modern konst i Auraån i Åbo.



Semestern avslutades på pappas lantställe. Här är sommarstugan.



Det bästa var nog den vedeldade bastun.


Vädret hyfsade till sig de sista veckorna av sommaren i New York så det blev lite beachhäng ute på Jones Beach. Snipp snapp snut så var sommaren slut!

2 comments:

Pinglan said...

En bra sommar med lite av varje tycker jag det verkar som!

Synd att vi inte hann ses bara :-/

Snygga röda byxor :-D

DOA said...

Ja, det var verkligen synd att vi inte lyckades pussla ihop våra scheman i somras. Jag gillar mina röda chinos. Mycket snyggare än beiga.