Sep 14, 2014

Mer sommar!
Det känns som hösten har kommit till New York den här helgen med duggregn och svalare temperaturer. Annat var det förra helgen. Jag tog ledigt förra fredagen och åkte ut till Fire Island med K som var på besök. Jag brukar åka ut dit en gång per år minst, men det här året hade jag inte varit ut dit än.

Det är en ganska så omständig resa ut dit. Vi tog ett tidigt tåg ut till Sayville ute på Long Island. Där hoppade vi på en skyttelbuss till färjan som tog oss till Cherry Grove en gay badby på Fire Island.

Vi åkte bakom färjan som åkte till the Pines, en annan gay sommarby på Fire Island.

Fire Island är en barriärö som ligger utanför Long Island.

Belvedere är ett gaypensionat som är byggt av återanvända byggnadsdelar därav alla torn och tinnar.

Vi började vårt öbesök med lunch på en restaurang i hamnen.

På väg till stranden så gick vi förbi en dockkyrkogård med rester av dockor som spolat upp på stranden. Creepy!

Det var inte så mycket folk på stranden. Lungt och skönt.

K doppar tårna i havet.

Vi hade turen att bli bjudna att stanna över natten i en sommarstuga i the Pines. Min kompis D hade hyrt ett hus över helgen, men hans gäster skulle inte komma förrens på lördagen så han var ensam där så han bjöd oss att stanna.

Det var dock ingen liten sommarstuga utan ett stort hus precis vid beachen. Dessutom hade huset pool.

Huset hade en öppen planlösning. Här är vardagsrummet med en fantastisk utsikt över stranden.

Huset låg verkligen precis vid stranden. Här är utsikten från poolterassen.

Vi hade en kul kväll på Fire Island. Vi började med att dricka drinkar vid poolen och bada på eftermiddagen. Därefter gick vi till hamnen i the Pines och tog några drinkar på en bar där. Det kallas High Tea ute på Fire Island. Vi passade också på att handla middag när vi var där. Sedan gick vi tillbaka till huset och grillade. Vi orkade inte gå ut och fortsätta festa efter middagen. Istället så stannade vi kvar i huset och festade lite. Kvällen slutade på klassiskt Fire Island-maner med nakenbad i polen. "When in Rome" liksom.

2 comments:

Håkan Steenberg said...

Wow - vilket fantastiskt hus!

DOA said...

Det var verkligen en flådig sommarstuga.