Sep 17, 2014

Jag mötte Lassie!
I måndags var jag på ett event på en privat klubb som heter Norwood. Klubben ligger i ett gammalt historiskt townhouse på 14e gatan mitt emot Woody's där jag brukade hänga med folk från St Vincents. Vi trodde att klubben var en bordell, men det är faktiskt bara en privat klubb. Evenemanget där var en vernissage för Upright Art galleriet som tagit över väggarna på klubben och visade konst där.

Så här såg paradsalongen ut.


Jag träffade på en svensk tjej som jag träffat tidigare på ett annat event. Vi stod och pratade vid baren och medans vi diskuterade så stirrade jag på en kille som stod i en annan grupp. Han var väldigt lik Ross i vänner. Efter ett tag så anslöt ytterligare en tjej till vårat samtal och påpekade att David Schwimmer var på eventet. Då föll poletten ned! Det var alltså Ross i vänner som stod där och som jag stirrat på aaaalldeles för länge. Jag mötte Lassie liksom! Jag tog dock inte kort på honom för det hade varit pinsamt uppenbart. Istället så fokuserade jag på konsten.


Här är en intressant tavla.
 


Huset hade massor av bevarade orginaldetaljer. Vad sägs om det snygga takfönstret. 



 
Restaurangen på andra våningen såg mörk och mysig ut.

2 comments:

Pinglan said...

Skoj att se "Ross" ju! Var han sig lik?

DOA said...

Han var faktiskt sig lik om lite äldre.