Sep 25, 2014

Sirener! Sirener! Jävla sirener!
Nej, taket brinner inte. Däremot har FNs generalförsamling möte den här veckan och nästa. Alla från hela världen är då här i New York och minglar och håller tal. Det innebär att gator stängs av runtikring mitt kontor med trafikkaos som följd. Jag är lite trött att klämma mig mellan bussar och lastbilar för att komma till jobbet och ändå så korsar jag gatorna på övergångsstället. Bilisterna visar noll respekt och trafikpoliserna gör ingen nytta. Det är snarare så att dom förvärrar situationen. Det är konstant sirener utanför mitt kontorsfönster. Tur att jag har hörlurar.

Fast det finns ju fördelar med FN mötet också. Alla dessa kåta FN-folk som är i New York och vill uppleva syndens näste, New York, medans dom är här. Jag träffade en filipinsk kille i tisdags efter jobbet för några drinkar efterföljt av lite dunka dunka på hans hotelrum. Han var här för att rädda handikappade barn i tredje världen eller nåt. Hur som helst så blev det verkligen dunka dunka för hans rum hade en klassisk ranglig hotelrumssäng med höga sängstolpar. Sängstolpar som glatt dunkade i väggen medans vi höll på. Sexy times! Lite trist att man inte är bjuden på något av alla mingelpartyn som pågår, men en festar så gott en kan.


Här en bild från gårdagskvällens "lilla" event som hölls på Pierpoint Morgan biblioteket. I'm on the list...NOOOT!

3 comments:

Pinglan said...

Fniss, får mig att tänka på Samantha i SATC 2.
Ser du inga kändisar då? De verkar ha stått på kö för att få hålla tal i FN. Leo gjorde det riktigt bra men så är han ju skådis också.

DOA said...

Jag var mest inomhus då det var typ trafikkaos utanför. Det gick knappt att komma fram. :-)

Pinglan said...

Hurra! Jag saknar läsningen till morgonkaffet :-)