Oct 12, 2011

Road trip
I söndags gjorde jag en roadtrip med några kompisar. Vi hade hyrt en bil och styrde kosan mot Pennsylvania. Här kommer några bilder.


Vårt första mål var Cracker Barrel. Det är en restaurangkedja som serverar soul food.


Infödingarna verkade inte vara så hungriga av deras kroppsform att döma.


Vi mumsade i oss pannkakor, ägg och bacon. Ingen ville dock äta upp all grits. Det smakar som sågspån utrört i vatten enligt en av mina vänner. En ganska så bra beskrivning enligt mig.


Vårt andra resmål var Mazezilla, en jättestor labyrint i ett majsfält. Vi fick åka traktor till labyrinten. Hey! Hey! Hey ride!


Labyrinten skymtar i fjärran. Mitt i labyrinten finns ett nödtorn ifall man går vilse.


Därborta bakom friggebodarna börjar labyrinten.


Efter att ha traskat runt i labyrinten i timmar i det varma vädret så var det skönt att dra på luftkonditioneringen i bilen och styra mot nästa mål Dorney Park, ett nöjesfält. Mina kompisar passade på att kyla ned sig i vattenberg-och dalbanan. Här blir dom dygnsura.


Den största berg- och dalbanan i nöjesfältet med hela 70 meters höjd. Jag tyckte den var superläskig.

Mina kompisar åkte en mass åk i väntan på att solen skulle gå ned och spökhusen skulle öppna. Tog en bild på en läskig berg- och dalbana på väg mot middagen och därefter alla spökhusen.


Så här kuslig var nöjesparken i mörkret. Dimman var inte naturlig utan det fanns en massa dimmaskiner i spöklabyrinterna som gjorde hela parken spoooky.

No comments: