Apr 13, 2012

Finlandia
Jag hann vara ett knappt dygn i New York innan jag flög över till Finland för att hälsa på min pappa och hans sambo. Incheckning till flyget gick som smort. Det var dock ett helvete att komma igenom säkerhetskontrollen då fan och hans moster och alla andra skulle flyga ut på skärtorsdagen. Det tog en timme att ta sig igenom kontrollen. Jag hann dock med planet som synes nedan.

Min pappa bor i det något skabbiga gula huset. Det är snart dags för en fasadrenovering.


Det finns en hel del paradhus i området, som denna pampiga hörnfastighet. Det är ytterst sällan en lägenhet blir till salu i detta huset.


Det här är Helsingfors stora paradtorg där det är trevligt att gå omkring och handla på torget på sommaren.


Jag har en svaghet för gamla skyltar. Här är skylten till Kaivohuone, en gammal restaurang i Brunnsparken.

Det finns en annan fin gammal sommar/vinter restaurang i Esplanadparken.

No comments: