Apr 22, 2012

Sverige Sverige fosterland del 1
Nu har jag varit i New York i dryga en vecka och jetlagen har gett med sig. Regnet öser ned utanför så jag passar på att lägga upp lite bilder från mitt senaste besök i Sverige. Vädret var väl inte det bästa direkt. Det var mest ett grått mörv uppblandat med regn och en snöstorm. Solen passade på att titta ut som hastigast mest för att retas. Hur som helst så kommer det lite bilder här från första delen av min sverigevistelse.


Jag bodde några dagar i Knivsta eller knifetown som det heter på engelska. Det är väl inte direkt världens metropol som synes utav downtown. Dock ligger det nära Stockholm och Uppsala. 


Jag tillbringade rätt mycket tid att vänta på tåg antigen till Uppsala eller till Stockholm. Tyvärr så står stationshuset i Knivsta och förfaller i stillhet. Ganska så deprimerande att titta på.



En av mina små utflykter tog mig till Åkeshov där jag spanade in mitt nya sommarhus. Kanske ändå inte. Jag vann inte den megastora lottojackpotten på över 600 miljoner dollar innan jag åkte till Sverige. Det här är Åkeshovs slott i all sin prakt. 



Jag hälsade på min kompis K och lunchade samt hade lite roligt i trädgården. Jag är inte direkt lika graciös som en herdinna målad av Fragonard, men lite svung i gungan har jag allt. 

1 comment:

Anonymous said...

Ha, vilken fin gungbild! Det var roligt att träffa dig igen. Kram K