Apr 24, 2012

Sverige Sverige fosterland del 2
Den andra delen av min sverigesemester är bilder från min sista helg i Sverige då jag var i Stockholm. Min kompis A har nyttiga kontakter och hade fixat ett stort och fint rum på Grand Central, ett nyöppnat hotell. Helgen gick som vanligt åt till att shoppa, festa och träffa kompisar, inte nödvändigtvis i denna ordningen. Nu lite bilder...


Hotellet hade en trevlig lobby att hänga i. Vi fick vänta lite på att få rummet. 


Hotellet hade också ett litet fik, med gott kaffe och delikata bullar. Perfekt att träffa lite kompisar och fika.


Rummet låg högst upp i hotellet och var stort. Det rymdes till och med en soffgrupp. As kontakter hade verkligen lyckats fixa till det bra för oss.


Här är då sängen där det var action...NOT! Sängen användes endast till att förlora medvetandet i. 


Det bästa med rummet var dock den fina utsikten över takåsarna i Stockholm.


Jag hann med lite shopping också. Det blev det vanliga brottsplatserna som NK, Sturegallerian och Åhlens. Jag tog också en titt på den nya lyxgallerian Mood. Här är jag inne på deras fina toalett. Draperier och guldspeglar passar mig finfint då jag ser ut som en godsherre i min hatt och rock. 


Mood har en restaurang på övervåningen med en uteservering på taket. Dessutom har dom privata festhyddor verkar det som. En väldigt skoj ide. Jag kanske skall frakta över en sådan och slänga upp på något hustak här i New York och bo i.


Efter en helg i sus och dus med viplistor och specialinträde tack vare A så var det bara att bita i det sura äpplet och ta sig tillbaka till vardagen i New York. Här är det lilla planet jag tog från Bromma till Helsingfors för att sedan flyga vidare till New York. Planet var förvånandsvärt bekvämt trots sin litenhet. 

No comments: