May 2, 2012

Far och flyg - Louisville Kentucky
Jag flög ned till Louisville i Kentucky i torsdags. Min kompis R mötte mig. Vi körde hem till henne och där möttes jag av en trevlig syn.


Louisville goes Swedish.


Fredagen gick åt till att vila upp mig och kolhydratsladda. Det blev dock inte Krispy Cremes utan det blev Subway till lunch och pasta från en italiensk pizzeria till middag. Det blev inget nattsudd för mig på fredagen för den halvmara jag skulle springa gick av stapeln halv åtta på lördagsmorgonen. Det blev tidigt upp.


Så här lycklig ser jag ut efter att ha sprungit halvmaran och kommit i mål på tiden 1:59:16. Den kalla gratisöl som jag håller i fick man efter målgång. Det är ju viktigt med vätskersättning.


Senare på kvällen så skulle vi ut och fira. Det blev lite uppskjutet då det kom världens åskstorm med stora hagel. Haglet låg kvar i rabatterna hela kvällen. Det blev vuxenfirande. Vi gick och åt middag på en irländsk pub. Vi var hemma redan vid halv elva. Vuxenpoäng med råge!


Söndagen gick åt att smälta in i suburben. Vinka till grannar och allt sådant där trams. Vi gick och handlade blommor och grönsaker på en plantskola. Resten av dagen gick åt att anlägga både grönsaksland och blomsterrabatt. Jag fick känna mig macho och gräva en massa. Jag blev en äkta redneck dvs jag fick lite för mycket sol i nacken under grävandet. Nacken blev röd och fin nästa dag. Senare på kvällen så var det grillning och lite rosa bubbelvin. Helt assimilerade är vi ju tydligen inte.




På måndag var det bara att bita i det sura äpplet och åka till det stora äpplet och stundade vardag. Jag saknar redan det långsamma tempot i Louisville, men bara lite.

No comments: