May 15, 2012

Helgens projekt
Mina grannar har jobbat i flera veckor med att bygga en snygg pergola med bänkar efter att den förra dog vinterstormsdöden förra hösten. Jag kände att jag inte kan vara sämre och har nu tagit tag i ett projekt jag gått och retat mig på. Jag har säkerhetsgaller utanpå mitt fönster som behöver målas om.


Det ser jättefult ut nu när jag målat om min dörr. Problemet har varit att gallret har varit låst med ett hänglås som jag inte har haft nyckel till. Jag var tvungen att såga upp låset. Det var för trångt för att nå låset med bultsax så det var bara att såga på i 40 minuter för att få av låset. Typiskt av mig att välja och göra det när det var som varmast. Jag svettades som en liten gris där jag stod och sågade.


Tillslut fick jag upp låset och gallret. Det syns att inget har blivit gjort på gallret i minst tio år. Rostigt värre! Det var bara att börja borsta av allt rost. Usch vilket skitjobb. Färg- och rostflagor flög omkring och klibbade fast på min svettiga hud. Det kändes som ett riktigt karlakarlsjobb. Vad passar väl då bättre än att ta en öl till jobbet.


 En härligt kall öl att trösta mig med medans jag jobbade. Nästa helg blir det till att måla.

No comments: