May 23, 2012

Blod, svett och svordomar
Då grannarna har varit superduktiga och byggt en jättefin pergola istället för den som rasade ihop i den stora snöstormen förra hösten, kunde ju inte jag vara sämre. Mitt säkerhetsgaller framför fönstret har sett superrisigt ut efter att jag målade om dörren. I helgen tog jag tag i saken och målade om gallret.

Jag hade förberett det hela genom att såga bort det gamla rostiga låset förra helgen och öppnat upp gallret, samt borstat bort så mycket rost jag kunnat.

Så här såg det ut när jag börjat måla på rostskyddsfärgen. Det är en otrolig skillnad.


Det tog mig tre timmar att smeta på rostskyddsfärgen. Så här såg det ut när det var klart. Dock är inte slutgiltiga färgen grå. 


 Nästa dag så målade jag ytlagret. Jag valde svart för att det ser klassiskt snyggt ut till min mörkgröna dörr. Den kommande helgens projekt är att få upp solseglet. Det måste dock först skrubbas rent och blekas.


No comments: