Jan 22, 2013

Carrie Diaries
Vintern kom till New York under natten. Det var flera minusgrader imorse när jag gick till jobbet. På vägen till tunnelbanan så stötte jag på en filminspelning på min gata. Det var nog inte den bästa dagen för att spela in en utomhus scen. Filminspelningen var för en ny TV serie som heter Carrie Diaries. Det är en prequel dvs en uppföljning till Sex and the City fast egentligen föregångare. Det handlar om när Carrie kom till New York på 80-talet som ung och oskyldig intern.

Den relativt okända skådisen AnnaSophia Robb som spelar den unga Carrie.

Jag såg första avsnittet med avsikten att inte gilla serien för den kan ju inte vara lika bra som orginalet. Fast inom några minuter så var jag fast. Serien är en orgie i bra 80-tals musik och det kanske inte så bra 80-tals modet. Det verkar som om CW11 äntligen har totat ihop en hit. Den TV kanalen har inte haft en hitserie sedan Charmed.

Där mitt i folkmassan så görs det TV. Jag fick en skymt av unga Carrie som höll på att spela in en scen framför kameran.


Tyckte lite synd om alla som jobbade på inspelningen för det var kallt som sjutton, men ordentligt med frukost fanns det i alla fall för dem.

2 comments:

Pinglan said...

Charmed det var högkvalitativ tv det!

DOA said...

Hahaha, jo det var det. :-)