Jul 9, 2013

4th of July - All American Weekend
Det var USAs nationaldag i torsdags. Det är ju klart att det skall firas att USA fyller 237 år. Här kommer lite bilder från festligheterna.

Jag var över hos P och M och åt middag samt kollade på Macys 4th of July fyrverkeri. Det var över trettio grader varmt och det kändes som våtvarmt omslag utomhus, precis som det skall vara i juli i New York.

Dagen till ära så var jag klädd i "red, white and blue".



Vi började firandet med en klassiker - en cosmopolitan.



Så här fina var fyrverkerierna från terassen.



På lördagen så blev det en tur till Jones Beach. Mystiskt nog så var stranden ganska så tom. Många åker bort över helgen då det är långhelg och det märktes. Gott om plats att lägga ut badlakanet.



Jag hade dock sällskap på mitt badlakan av A. 



På kvällen bjöd A på middag då jag fyllde år i måndags. Han tog mig till Danny Brown Wine Bar & Kitchen. Stället har en stjärna i michelinguiden. Inte illa pinkat för en restaurang i QUEENS! Huuuu!



Så här fin var förrätten, yellow fin tuna tartar. Deeelish!

No comments: