Jul 27, 2013

Minisemester i Främmande Land
Den här  helgen så blev det ingen utflykt till beachen. Då är det bara att minnas tillbaka till förra helgen då det blev en trip till Jones Beach. Ja, jag vet att jag inte har bloggat om min minisemester förrens nu. So sue me! Det är sommar och jag har varit upptagen.  Min minisemester började dock med middag ute i Flushing Queens. (Jag såg inte till Nanny, men hon var väl på Manhattan.) Jag tog 7ans linje ända till slutstationen. Där väntade A (Mr Hong Kong) på mig. Vi åt på en autentisk taiwanesisk restaurang som låg på en bakgata inte långt från Flushing Mall.


Givetvis serverades te. Kolla in ätpinnarna av stål i bakgrunden. Hard core!


På menyn stog det stekt spenat med vitlök, friterad bläckfisk och kyckling med basilika. Mums!


Trodde att jag var den enda "vitingen" i restaurangen tills jag såg killen på bilden som var där med sin flickvän.


Till efterrätt så blev det taiwanesisk glass i food courten på en kinesisk mall.



Det rosa är jordgubbsglass och det bruna är chokladglass. I bakgrunden skymtar jordgubbar och i främre kanten så finns det stärkelsepärlor.


Nästa dag så åkte vi till Jones beach och solade och badade. Det blev inga bilder tagna där för vi var som sagt på semester. Till kvällen vankades det "Korean seafood BBQ" på en liten restaurang i Murray Hill i Flushing Queens. 


Vi beställde mediumstorleken och fick detta. Under gallret är det en gaslåga som fungerar som grill. 



 "Grillmästaren" i full aktion. Det var egentligen inte så mycket jobb, bara att vänta på att musslorna öppnade sig när dom var klara.


Snipp, snapp, snut, så var det roliga slut. 

3 comments:

Håkan Steenberg said...

Vilken fantastisk middag!!!

DOA said...

Jag tänkte på dig när all den "seafood" kom in.

Tatiana said...

Så gott!
Jag brukar laga till stekt spenat med vitlök. Väldigt gott !
Musslorna var fina !