Aug 19, 2013

To Pride and Back!
Nu är jag tillbaka från min semester och någorlunda färdig med jetlaggandet. Ibland behöver man en semester från sin semester.

Semestern började lite småsegt med att flyget var 45 minuter försenat. Tack för det Virgin Atlantic! Det var bara att välja det stora glaset vin i flygplatsbaren. Snackade med en trevlig engelsman medans vi väntade på flyget. Första visitkortet redan utdelat innan jag ens var i Sverige.


9 oz or 12 oz glass of wine? I'll take the 12 oz please. 


Min vän och värd A blev överlycklig för sina specialbeställda pride skor. Här är vi på väg till prideparken för att hämta ut våra biljetter tillsamman.


Vi träffade lite vänner i parken på första kvällen. Givetvis var våra vänner Carlsberg där.


Festligheterna avbröts den första kvällen av en åskskur. Alla sprang in under tälttaken för att ta skydd från ösregnet. 


Årets pridepark var på Östermalms IP och passande nog så har den närmaste tunnelbanestationen en regnbåge.


Söder kunde ju inte vara sämre så det fanns ett regnbågsövergångsställe där.


Lördagen med paraden är den viktigaste dagen under priden. Då är det viktigt med en ordentlig frukost.


Årets parad började på Söder så vi passerade paraden på väg till Gamla Stan där vi stod och tittade på paraden. 


Jag vara finklädd inför paraden och hade pridemuggen i högsta hugg. Skojigt nog så blev den här bilden fotobombad med en slogan som skulle ha passat på min tischas rygg. Hopp on - hopp off! Tihi!


Det var en väldigt lång väntan på paraden. Götgatan är smal så paraden fastnade där.



Turligt nog så var vi utrustade med tålamod och förfriskningar.


Mardi Gras beadsen är redo för alla snyggingar och rosen är i glaset. Jag var för upptagen med att kasta ut beadsen och roa mig för att fota själva paraden. 


Efter paraden var jag och A inbjudna till en gårdsfest på Söder. Gården var fint dekorerad med prideflaggor.


Dom coola killarna rockar festen. 


Champagnen flödade som om det vore vatten. Notera klädombytet. Vi tog en paus från festen och bytte om innan en andra runda på festen. 


Mycket champagne blev det och då blir det lite si och så med fotandet.


Sedan så blev det bara svart.

3 comments:

Pinglan said...

Låter som en bra Pride :-)

Håkan Steenberg said...

Kul att se bilderna från ett väldigt lyckat Pridefirande!

DOA said...

Det var en väldigt rolig dag.