Aug 29, 2013

Lantliv i Finland
Jag hälsade på mina bröder och min pappa efter priden. Tanken var att jag skulle detoxa, men det var ju inte riktigt det som skedde. Det var ju Finland för böveln! Det blev dock lite lantliv i Finland när jag hälsade på min pappa. Min bror och jag plockade upp en av brorsönerna och körde till pappas lantställe som ligger i Sibbo öster om Helsingfors.


Den gamla men mysiga sommarstugan där jag tillbringat många somrar när jag var yngre.



Utsikten från sommarstugan är fin, fast lite trist att det har vuxit igen så mycket på backen. Förut var det odlingsland större delen av tomten, men nu är pappa och hans flickvän för gamla för att orka med att odla så mycket.



Fast airdaleterrier har dom fortfarande. En livlig sak som heter Rille.


Var det inte hunden som anföll så var det naturen. Här i form av en konstig fluga.



Det blev lite problem när vi skulle elda i bastun. Tydligen så har en jättestor huggorm bosatt sig i vedstapeln.



Här en närbild av ormen.



Vi lyckades dock skramla ihop ved till bastun för vad är väl en sommarkväll på landet i Finland utan bastu om inte misär.



Tre generationer samlade. Det är från vänster till höger, jag, min äldsta brors son, min pappa och så min äldsta bror.



Pappa visade ett av sina tidigaste pass. Tänk att nästan 60 år senare så har jag samma frisyr.



Tadaaa! Visst är jag ganska så lik min pappa om än mycket äldre i den här bilden.


1 comment:

Pinglan said...

Visst finns det likheter :-)
Låter som en trevlig vistelse!