Feb 4, 2008


Måndag, bonjour tristess
Måndagar är inte direkt någon favoritdag för mig och idag är väl inget undantag. Det snöar idag och är allmänt trist, se bilden. Annat var det igår söndag. Då sken solen och det var över tio grader varmt. Det kändes som vår. Jag hann med att äta brunch med M på VYNL som numera har öppnat en restaurang i Chelsea. Efter brunchen gick vi och shoppade. Jag köpte ett brandlarm och ett nytt filter till min dricksvattenkanna. Jag hittade dessa på Bed Bath & Beyond på 6e Avenyn. Jag brukar kalla stället för Gay Bath & Beyond då det är massor av gays där från Chelsea.

Senare på kvällen gick jag över till East Village och drack kaffe med R, min spinning instruktör. På vägen köpte jag lemon cookies på Veniero's. Jag trodde det skulle inte vara så mycket folk där men fasen vad jag bedrog mig. Det var typ 40 personer i kö där. Alla skulle visst ha gott och blandat lådor med minibakelser till Superbowl. Fasen det är amerikansk fotboll. Det är bira, chips och dip som gäller och inte några bakelser. Jädra pretton!!! Fnys!!! Jag fick tillslut mina kakor och kunde gå över till R och fika och klappa hennes hundar och katter. Myspys värre! Resten av kvällen gick åt att fixa middag och kasta ett öga på matchen. New York Giants vann tillslut efter en spännande match. Fast jag är nog mer intresserad av vad som händer på super Tuesday, när halva USA skall rösta fram vem som skall nomineras till presidentkandidat.

No comments: