Feb 22, 2008


Snökaos!
Jag vaknade imorse till full snöstorm. Gatorna är antingen snötäckta eller fulla med slask. Bifogar en bild på 7e Avenyn sett söderut från min tunnelbanestation imorse. Just nu öser snön ned för fullt. Jag kan knappt se spiran på Chrysler i snöyran.

Det vinterdeppiga vädret passar mitt humör idag. Det var deprimerande att komma hem till en tom lägenhet igår efter jobbet. Överallt fanns det små saker som påminde om att DE åkt. Det var snarare saknaden av prylar som påminde. Jag kom på mig själv att tänka där brukade DEs bärbara stå och där brukade DEs rakhyvel vara. För att slippa tänka på honom så gick jag och tränade på gymmet. Efter gymmet käkade jag middag och sedan var det i stort sett läggdags. DE ringde strax innan jag somnade. Han var på något hotell i Pennsylvania på gränsen till Ohio. Det var ett bra samtal. Vi diskuterade vårat förhållande och det hastiga uppbrottet. Det var så mycket som inte blev sagt när han åkte.

No comments: