Dec 26, 2009

Juldagen
I USA så firar man jul på juldagen. För oss som inte har någon familj att leva ut våra agressioner med återstår det inte så många alternativ förutom kinakäk och bio. Det kallas i folkmun för det judiska julfirandet. Jag väktes vid elva-tiden av ett ihärdigt SMSande. Min kompis A undrade vad jag gjorde. Jag svarade ingenting och han kontrade med att han skulle dyka upp om en halvtimme. Jag panikduschade och träffade sedan A. Vi köpte biljetter till Avatar och därefter så gick vi och käkade kinamat. Efter filmen så käkade vi middag på en sushibar och fikade hos mig.

Senare på kvällen så dök min kompis M som är ambulansförare upp efter att ha jobbat ett skift. Vi drack glögg och skvallrade. Han hade haft en tråkig dag då ingen hade dött. Nu sitter jag här och lyssnar på Jackie Beats version av Santa Baby. Här kommer en alternativ julhälsning från New York.

"When I heard that HO HO HO I spread my legs beneath the mistletoe. "

No comments: