Dec 30, 2009

Sista timmarna på jobbet
Tillbringar mina sista timmar på kontoret för det här året. Jag är egentligen ledig, men sitter av några timmar på kontoret. Orsaken till detta är att det är varmt och skönt på kontoret.

Igår så började mitt kolmonoxidlarm tjuta hemma hos mig. Jag misstänkte att det var min janssons frestelse som utlöst larmet. Jag kockade för fullt hemma. Jag var lite i valet och kvalet angående ringa brandkåren eller strunta i larmet. Jag kände inte för drama runt elvatiden på kvällen så jag vädrade ur lägenheten och omstartade larmet. Larmet var tyst hela natten. Vaknade imorse till en något kylig lägenhet. Dessutom så sprang folk upp och ned i källaren hela tiden. När jag skulle duscha så fanns det knappt något varmvatten.

Oj då, värmepannan i källaren måste ha lagt av. Kolmonoxidlarmet kanske var på riktigt. Nåja, jag överlevde och nu så sitter jag på jobbet och "shreddar" papper.

No comments: