Oct 3, 2010

Mr Vain
Dagens freak out började med att jag blev flygbombad av en fågel när jag satt ute i trädgården. Själva freak outen berodde inte av att jag fick fågelbajs på mig utan den kom efteråt när jag undersökte skadorna från flygbombningen.

Panikångesten kom när jag speglade mitt huvud i jakt på nedslagskratrar av fågelskit. Jag håller på att bli flintis! Jag har alltid haft bebishår som är tunt och flyktigt. Nu har dock håret på toppen av mitt huvud bestämt sig för att fly för gott. Jag börjar få en fläck som är oroväckande tunnhårig, bad moon rising liksom.

Jag blev förvånad över min starka reaktion. Det här skall ju inte hända mig. Jag är ju bara 25 år gammal och då skall man väl inte förlora håret? Det är ju bara 40-åriga gubbar som är flintisar. Reality check, jag är ju faktiskt 39. Håret försöker säga mig någonting.

Jag har insett att jag är extremt fåfäng när det gäller mitt hår. Jag vill inte förlora det. Att raka av det för att dölja hårbortfallet är inget alternativ. Jag gjorde det en gång på skoj och det var en katastrof. Jag fick smeknamnet ägget. Jag har börjat desperat undersöka mina möjligheter att motverka hårdeserteringen. Rogaine,ryska kulstötarkvinnohormoner, Propecia, fetala hårstamceller here I come.

3 comments:

Håkan Steenberg said...

Konstigt - men jag upplever precis samma sak som du. Det senaste året har jag börjat tappa så otroligt mycket hår. Varje gång jag duschar är det liksom en stor hårtuss på golvbrunnen som jag får plocka upp.

Det är svårt, men det är väl bara att acceptera tidens gång - även om det är tungt...*suck*.

DOA said...

Jag säger bara Rogaine är min vän. :-)Jag tänkte testa det.

Erik said...

Gå till doktorn och be denne skriva ut Propecia... om man måste gå till doktorn för det! Ett piller om dagen resten av ditt håriga liv.

Regaine eller Rogaine som det heter där kommer du inte orka med att pyssla att spruta på och gnida in vareviga dag var än du är...