Oct 26, 2010

Nedåtgående spiral
I Disneys film Lejonkungen så sjunger dom om livets kretslopp "circle of life". Drag queenen Kiki från duon Kiki & Herb myntade istället begreppet att livet är som en spiral. Det kan vara en uppåtgående spiral eller det kan vara en nedåtgående spiral.

Just nu känns det som om mitt liv är en nedåtgående spiral vad gäller jobbet. Fick via omvägar (tänk vad internet är bra) reda på något som mina kollegor "glömt" att berätta för mig i två månader. Det är som otrohet i förhållanden. Den som är utsatt för det är alltid den siste att veta. Jag har diskuterat detta med en kompis som är bra på förhandlingar. Enligt honom så är jag typ rövknullad. Tänker dock inte ta detta liggandes på mage som en snäll passiv kille. Jag blir rövknullad på min fritid. Jag har inget behov att bli rövknullad på jobbet också.

Som moset på tårtan så fick jag dessutom idag reda på att vi skall flytta. Nej, inte flytta till ett nytt kontor som har varit planen utan vi som är på 33 våningen skall flytta ned till 32 våningen. Den våningen jag är på är uthyrd till en spansktalande TV-kanal som flyttar in 1 december. Dom springer redan runt och inreder. Problemet är bara att det inte finns plats för oss alla på 32 våningen. Folk pratar redan om att jobba hemma tills vi flyttar igen till nya kontoret varthän det nu må ligga och när det nu händer. Jo tjenare, jag bor i en liten etta och har inte ens ett skrivbord! Inte direkt ideala omständigheter för att jobba hemma. Fast som jag känner det nu så bryr jag mig inte direkt. Not my problem.

3 comments:

Pinglan said...

Aj då! Vad är det som har hänt?
Trist med flytten. Kram!

Håkan Steenberg said...

Trist, trist, trist - men det finns bra saker i livet också, glöm inte det. Tänk på ordet "Nyårsfirande" så blir du säkert på bättre humör!

DOA said...

Pinglan: Lite för känsligt att skriva på offentlig blogg.

Håkan: Det känns väldigt tungt just nu och nyårsfirandet är lååångt borta.