Nov 1, 2010

Halloween
Efter tre dagars hårt slit så var äntligen min utklädnad klar. Det här året så knopade jag ihop en pudelkostym utav runt 150 uppblåsta latexhandskar. Det tog mig en timme att klä på allting, men det blev ganska så lyckat.

Kvällen började med nachos och några drinkar på Woodys. Därefter tog jag tunnelbanan ned till Canal Street och började den långa och trånga väntan på att få gå i paraden. För övrigt så är att gå med i New Yorks halloweenparad en av de hundra saker man skall ha gjort i livet innan man dör. Kostymen var en hit. Jag blev fotograferad till höger och vänster. Jag blev till och med intervjuad av en lokal TV-kanal, CW11.


Jag kommer in runt 50 sekunder i videon. Jag var inte helt pinsam vilket känns skönt. Jag tycker annars att det är lite jobbigt att se mig själv filmad.

Efter paraden så smet jag upp till P och M som bor runt hörnet från paradvägen. Där drack jag en drink medans jag värmde upp mig. Därifrån så gick jag till Boxer där jag fick en flaska vodka av managern för att min kostym var så orginell. Efter Boxer så vankade jag iväg till Barracuda och såg slutet av Sherry Vines show. När hon såg mig komma in så undrade hon vad jag var. Hon gissade först på spermie. Kvällen slutade på XES där det nästan var personalfest med temat vilda västern. Jag kom väl hem runt två och var väl inte helt nykter.


Så här såg kostymen ut efter kvällens äventyr.


Lite trötter och allmänt suddig. Ser mer ut som en ledsen clown än en best in show pudel.

2 comments:

Håkan Steenberg said...

Det ser kanonbra ut - plasthandskar är verkligen din grej, och du hittar alltid på nya varianter!

DOA said...

Jupp. Handskarna är min grej. Det blir dock svårare och svårare att hitta på saker att göra av dom. Det är ju det som är kul också.