Nov 27, 2010

Mulitkulti
Idag har jag varit mulitkulturell. Jag var bjuden till min indiske kollegas Ms 40-årsfödelsedagsfest. Då hon är gift med två barn så var festen på en indisk restaurang och den började klockan 12. Det var ovanligt tidigt för mig att festa, men det var open bar och maten var utsökt. Restaurangen Dawat Haute Indian Cousine har fått flera pris för sin mat.

Det var dock en familjetillställning och båda mina chefer var där så jag höll mig i skinnet. Jag drack bara ett par öl. Festen slutade vid tretiden och jag lullade mätt och belåten över till Bloomingdales som låg nära. Där var det dock fullpackat med folk och allmänt kaos. Jag klarade bara att att kika runt på herravdelningen en kort stund innan jag flydde ut. Till sist så måste jag berätta att namnet på restaurangen lät bekant. Jag förstod varför när jag närmade mig restaurangen. Den ligger nämligen några dörrar från en gaybar som heter Townhouse, där jag varit ett par gånger.

No comments: