Nov 29, 2010

CSI New York eller snarare NYPD Blue
Igår så träffade jag min kompis M på Woodys för lite Sunday Funday. När jag kom till Woodys så såg jag några polisbilar med blinkande ljus på andra sidan gatan. M stod i trappan ned till baren och berättade att strax innan jag dök upp så sprang en massa asiatiska tjejer ut ur massagelokalen och polisbilarna dök upp. Vi stod och tittade ett tag, men inget hände och det var kallt ute så vi gick in i baren.

Efter ett tag så kom polisen och motade in de få turister som fortfarande stod utanför baren och storögt tittade på poliserna. Fram kom också avspärrningstejpen och polisen spärrade av gatan utanför baren. Vi var i praktiken instängda i baren. En i personalen smet dock ut via personalingången och tjuvlyssnade på polisen. Tydligen så var det ett riktigt gisslandrama på massagestället. En knäppgök med kniv hade tagit en av de asiatiska tjejerna som gisslan. Kanske var han inte nöjd med sin happy ending massage, vad vet jag.

Vid det här laget så hade gisslanförhandlarna dykt upp, samt swat-teamet eller som en av turisterna kallade dom squat-teamet. Jag och M var måttligt intresserade och vi fortsatte sitta och diskutera vid baren istället för att titta på debaklet eller snarare bristen på debakel utanför. Efter ett tag så tog poliserna bort avspärrningarna och vi var fria att gå ut. Dramat hade slutat odramatiskt med att gisslan blev frisläppt och knäppgöken arresterad. Jag och M tog en sista öl för att fira det lyckliga slutet innan vi tackade för oss.

4 comments:

Håkan Steenberg said...

Ett slags "happy ending" trots allt!

DOA said...

Hihi! Jorå, något slags happy ending var det allt.

Pinglan said...

Aldrig en lugn stund i ditt neighbourhood :-)

DOA said...

Nix, så är det att bo i New York. Allt kan hända och för det mesta så verkar det också hända.