Feb 2, 2011

Jävla skattemyndigheten!
Idag har jag varit och deklarerat. Jag tog F-tunnelbanan till Park Slope i Brooklyn där min revisor har sitt kontor. Jo, jag anlitar en revisor att deklarera. USAs skattesystem är så komplicerat att jag gav upp försöken att deklarera själv. Det är enklare att betala en expert att deklarera åt mig. Dessutom så blir skatteåterbäringen alltid så mycket bättre när min revisor deklarerar. Jag lyckades alltid bli skyldig staten en massa pengar när jag deklarerade.

Det här året är jag tidig med min deklaration. Det var ganska så folktomt på kontoret vilket var skönt då det tog bara 20 minuter att fixa min deklaration. Jag fick dessutom tillbaka en rejäl summa dollars i återbäring. Tjoho!

Tråkigt nog så tänker inte skattemyndigheten processa min deklaration förrens 14 februari. Orsaken till denna slöhet är att skattemyndigheten behöver 1.5 månader att fundera över förändringar i skattelagen som klubbades igenom innan nyår. Det är bara frågan om några jävla procentsatser. Hur jävla svårt kan det vara? Nu får jag vänta till slutet av februari innan jag får mina stålar istället för om en dryg vecka. Jag som ville boka en resa till Sverige i början av mars. Nu får detta vänta. Morr! Spott! Fräs!

No comments: