Mar 23, 2011

Cafeteria och Tranimal
Igår var jag ute och härjade. Kvällen började på Cafeteria där jag skulle äta middag med mina medhärjare. Vi var fem som skulle ha ett bord och satte upp oss på väntlista. Efter en martini i baren och en timmes väntan så var mitt blodsocker i fotknölarna och mitt humör på folkmordsnivå. Vi tröttnade på att vänta och stormade ut. Maten på Cafeteria är inte värd en timmes förnedrande väntan. Vi hamnade på en liten italiensk restaurang något kvarter norrut som heter Restivo. Där fick vi bord på en gång och mat.


Efter middagen skyndade vi oss till XES och transvestittalangjakten Tranimal som hade final. Graham Norton var en av domarna. Det var tio finalister som tävlade om förstapriset på 1000 dollar så tävlingen tog lite tid och öl. Mot slutet av tävlingen var min blodsockerhalt och blodalkoholhalt normal och jag var på gott humör. Klockan var väl närmare två på natten när Brenda Dahlin kårades som vinnare. Hon vann på att strippa ned från den ena galablåsan till den andra samt att hon hoppade ned i spagat som final. Den manliga publiken stönhurrade när hon gjorde det. Det var liiite tungt att stiga upp imorse efter den helkvällen.

No comments: