Mar 27, 2011

Williamsburg
Idag så åkte jag ut med E till Williamsburg på eftermiddagen för att spana på djuren. Förlåt, jag menar hipstersena som bor där ute. Williamsburg är känt för att det finns en hel del roliga affärer, konstgallerier, fik, restauranger och hipsters i området. Arkitekturen består av låga hus och det känns som en gemytlig liten småstad i jämförelse med Manhattan.

Vi gjorde inte så mycket där förutom att vandra runt och titta lite i affärerna samt fika ett tag. Jag lyckades dock göra ett fynd. Jag köpte ett tryck från en Brooklyn artist i ett galleri som heter Fuego. Trycket kostade 20 dollar, men det var 25% rabatt på det så hela kalaset gick på 16 dollar istället. Jag känner att det är dags att påbörja min New York konstsamling, fast gärna då på rea.

Ett silk screen tryck på papper av konstnären Bobby Hill. Jo, det skall se sådär flammigt ut. Det är ju kooonst gubevars!

No comments: