Mar 15, 2011

Hem Ljuva Hem?
Idag har jag åkt från Stockholm till New York. Själva flygresan var lugn då det var folktomt i planet. Dock hade jag lite stjärnspotting för med på planet fanns Nina Persson, sångerska i Cardigans och A Camp, med bebis och man. Jag stod faktiskt precis bakom dom i immigration. Flygresan var som sagt lugn men väldigt tråkig. Jag kunde inte koncentrera mig på vare sig filmerna, musiken eller tidningarna. Jag försökte sova, men kunde inte slappna av tillräckligt för att somna. Jag landade helt enkelt supertrött efter åtta timmar i luften.

Väl hemma så väntade en inte så trevlig överraskning. Det var skönt att vara tillbaka i lägenheten, men när jag klev in i badrummet så blev jag ledsen. Det har tydligen varit en läcka någonstans i huset och vattnet har letat sig in i mitt badrum. Allt som jag renoverade tidigare i år är nu åter förstört. Jag blir så less ibland. Jag får ringa förvaltarkontoret imorgon och höra efter vad som har hänt. Det är ändå inget jag kan göra åt eländet i badrummet just nu. Väggarna behöver torka. Det vore dock trevligt att slippa lukten av vått trä. Urk purk för att mitt badrum luktar unken källare.

2 comments:

Håkan Steenberg said...

Usch, stackars dig. Det var verkligen inte roligt att komma hem - och vi saknar dig redan.

DOA said...

Tack! Lite tråkigt med badrummet, men det är bara att bita ihop och fixa till det igen. Ny färg kanske. :-)