Aug 26, 2011

Hurricane Schmurricane
Alla amrisar verkar ha drabbats av orkanfeber. Orkanen Irene skall med all sannolikhet passera över New York. Borgmästaren Bloomberg verkar tro att det skall bli världens tsunami eller något. Han har beodrat evakuering av lågt liggande delar av New York. Dessutom så slutar tunnelbanan gå imorgon lördag vid lunchtid. Stormen kommer inte att komma hit förrens på söndag. Dock innebär tunnelbaneavstängningen att det inte är säkert att affärer är öppna imorgon så alla är tvugna att handla mat för åtminstone några dagar.

Whole Foods hade en timmes kö för att komma in när jag passerade affären strax efter fem. Jag gick till Gristedes och handlade istället. Det var massor av folk och det tog mig ett bra tag att köa fram till kassan. Jag hade med andra ord gott om tid att studera vad amrisarna anser är nödproviant inför en orkan.

En äldre herre köpte typ 6 liter mjölk. Jag undrade om han skulle dricka upp alltsammans på en gång om strömmen går och kylskåpet blir varmt. Annars så verkade nödproviant bestå av frukostflingor av olika former om New York-bor får bestämma.

3 comments:

Daniel said...

Jag var också på Gristedes igår, och att döma av innehållet och mängden av varor i folks shoppingvagnar verkar de flesta tro att stormen kommer att pågå i ett par månader.

DOA said...

Det var fullt på Grisen imorse så jag handlade dom sista nödvändigheterna, tonic water, cranberry juice och kakor på en bodega. Ingen kö där! Häpp!

Håkan Steenberg said...

Vi tänker på dig Dan, du kan väl posta några bilder om du har möjlighet?